REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Fundacja Rozwoju Medycyny Cybernetycznej EMERGEN
Warszawa, dnia 11 grudnia 2019r
Rozdział I
Postanowienia wstępne
- 1.
Niniejszy Regulamin Fundacji Rozwoju Medycyny Cybernetycznej EMERGEN, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację wewnętrzną, zadania i zakres działalności poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy w Fundacji Rozwoju Medycyny Cybernetycznej EMERGEN, w tym warunki współdziałania między tymi komórkami dla zapewnienia sprawności funkcjonowania Fundacji pod względem leczniczym, administracyjnym i gospodarczym.
- 2.
- Fundacja Rozwoju Medycyny Cybernetycznej EMERGEN z siedzibą w Warszawie ul. Kolegiacka 8, 02-960 Warszawa wpisana do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do Rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000772612; posiadająca NIP: 951-247-86-89; REGON: 382609825-000-11 (zwana dalej – „Fundacją”) jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą w rozumieniu art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. 2018 r., poz. 2190 ze ).
- Siedzibą Fundacji jest miasto
- Obszarem działania Fundacji jest Rzeczpospolita Polska.
- 3
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Prezes Zarządu – osoba pełniąca funkcję Prezesa Zarządu powołana przez Radę Fundacji, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami Statutu Fundacji;
- Kierownik komórki organizacyjnej - kierownik wyodrębnionej w schemacie organizacyjnym komórki organizacyjnej Fundacji
- Wyższe kierownictwo - kierownicy komórek organizacyjnych podległych bezpośrednio Zarządowi;
- Zakres kompetencji - zadania, uprawnienia i zakres odpowiedzialności określone dla danego stanowiska lub komórki organizacyjnej;
- Zakład leczniczy – Centrum Terapii Padaczki NEUROSPHERA „CTP NEUROSPHERA”;
- Lekarz - wykwalifikowany pracownik medyczny, posiadają niezbędne i aktualne kwalifikacje oraz uprawnienia do ich udzielania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- Pacjent - osoba nabywająca usługę świadczenia zdrowotnego od CTP NEUROSPHERA będąca pacjentem w rozumieniu Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2019 1127 ze zm.);
- Przychodnia - jednostka organizacyjna zakładu leczniczego udzielająca ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Poradnia–jednostka organizacyjna zakładu leczniczego udzielająca specjalistycznych świadczeń zdrowotnych
- Pracownia– jednostka organizacyjna zakładu leczniczego zajmująca się wykonywaniem badań
- 4
- Postanowienia Regulaminu obowiązują wszystkich pracowników Fundacji, osoby wykonujące świadczenia na rzecz Fundacji na podstawie odrębnych umów, pacjentów oraz osoby odwiedzające.
- Obowiązkiem każdego pracownika oraz osób wykonujących świadczenia na rzecz Fundacji na podstawie odrębnych umów, jest znajomość i przestrzeganie Regulaminu. Pacjentom i osobom odwiedzającym treść Regulaminu jest udostępniana do wglądu na ich żądanie.
Rozdział II.
Cele i zadania Fundacji
- 5
1.Celem Fundacji jest :
- Ochrona zdrowia;
- Wspieranie nauki i pomoc społeczna poprzez prowadzenie, wspieranie, aktywizację i integrację środowiska na rzecz działalności naukowej i badawczo-rozwojowej, działalności leczniczej (diagnostycznej i terapeutycznej) doradztwa i edukacji medycznej.
- Działalność leczniczą Fundacja prowadzi w zakładzie leczniczym CTP
NEUROSPHERA, którego zadaniem jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie neurologii, epileptologii i innych obszarów neuronauk oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
- Do zadań CTP NEUROSPHERA w szczególności należą:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu epileptologii;
2) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu psychiatrii;
3) udzielanie konsultacji neurochirurgicznych i neurologicznych;
4) udzielanie innych świadczeń zdrowotnych w zakresie niezbędnym do realizacji przez CTP NEUROSPHERA celu, o którym mowa w ust. 3 powyżej.
Rozdział III
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa Fundacji
- 6
- Wyróżnia się następujące elementy struktury organizacyjnej:
1) pion organizacyjny – wyodrębniony funkcjonalnie zespół komórek organizacyjnych, bez względu na ich liczebność i dalszy podział, do realizacji celów i zadań Fundacji o dużym stopniu koniecznej koncentracji lub szczególnym ich znaczeniu dla funkcjonowania i rozwoju Fundacji;
2) komórka organizacyjna - wyodrębniony dla realizacji określonego zadania lub funkcji stały zespół pracowników i środków materialnych ujęty w strukturze organizacyjnej podmiotu leczniczego.
- Na czele wieloosobowych komórek organizacyjnych stoją kierownicy.
- W wieloosobowych komórkach organizacyjnych, w których nie powołuje się kierownika, bezpośrednim przełożonym służbowym pracowników tych komórek staje się kierownik komórki nadrzędnej lub Zarząd.
- 7
Wyróżnia się następujące typy komórek organizacyjnych:
- medyczna komórka organizacyjna - jednostka organizacyjna, której działalność jest związana z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, jest tworzona i likwidowana przez Zarząd.
- administracyjna komórka organizacyjna - komórka organizacyjna, której działalność nie jest związana z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, jest tworzona i likwidowana przez Zarząd.
- 8.
Wyróżnia się następujące rodzaje komórek organizacyjnych:
1) dział - komórka organizacyjna wyodrębniona dla realizacji określonego zakresu zadań lub funkcji, kierowana przez kierownika działu;
2) poradnia - medyczna komórka organizacyjna , przeznaczona do realizacji zadań względem pacjentów w ramach opieki otwartej (ambulatoryjnej), prowadząca działalność diagnostyczną i leczniczą w określonej dziedzinie medycyny;
3) przychodnia - medyczna komórka organizacyjna zakładu podmiotu leczniczego udzielające ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
4) pracownia- medyczna komórka organizacyjna przeznaczona do realizacji zadań diagnostycznych w określonej dziedzinie medycyny;
5) samodzielne stanowisko - jednoosobowa, wyspecjalizowana funkcjonalnie komórka organizacyjna, wchodząca w skład pionu, działu, sekcji lub innej komórki organizacyjnej;
- 9.
W Fundacji Rozwoju Medycyny Cybernetycznej Emergen wyróżnia się następujące rodzaje stanowisk kierowniczych:
- Dyrektor Medyczny;
- Dyrektor Operacyjny;
- Dyrektor Organizacyjny
- 10
- W ramach administracyjnych komórek organizacyjnych funkcjonują:
- działy;
- biura;
- samodzielne stanowiska.
- Administracyjne komórki organizacyjne funkcjonują we wszystkich pionach organizacyjnych.
- 11
- Organami Fundacji są:
- Rada Fundacji
- Zarząd Fundacji.
- W skład Fundacji jako podmiotu leczniczego wchodzą: zakład leczniczy, jednostki organizacyjne zakładu, komórki organizacyjne wymienione w schemacie organizacyjnym podmiotu, wyodrębnione organizacyjnie i finansowo jako zespoły składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych i medycznych, pogrupowane w piony:
- Zarządu;
- Dyrektora Medycznego;
- Dyrektora Operacyjnego;
- Dyrektora Organizacyjnego.
- 12
- W skład pionu Zarządu wchodzą:
- Dyrektor Medyczny
- Dyrektor Operacyjny
- Dyrektor Organizacyjny
- W skład pionu Dyrektora ds. Medycznych odpowiednio wchodzą medyczne jednostki organizacyjne zebrane w Zakładzie leczniczym NSPH Neurosphera;
- Przychodnie
- K-8 Warszawa
- Pracownia Badań EEG/VEEG/PSG
- K – 9 Jelenia Góra
- Pracownia Badań EEG/VEEG/PSG
- KK-13 – Toruń
- Pracownia Badań EEG/VEEG/PSG
- Poradnie Specjalistyczne - K – 8
- Poradnia Genetyczna
- Poradnia Metaboliczna
- W skład pionu Dyrektora Operacyjnego wchodzą:
- Rejestracja
- Księgowość i finanse;
- Kadry
- Kancelaria Prawna
- 13
Graficzną prezentację struktury organizacyjnej przedstawia Schemat organizacyjny, który jest załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- 14.
Wszystkie komórki organizacyjne są zobowiązane do współpracy w zakresie swojego działania z komórką wiodącą i na jej żądanie zobowiązane są do:
- wspólnego załatwienia lub prowadzenia sprawy,
- opracowania odpowiednich informacji, sprawozdań, analiz, ocen itp.,
- przedstawiania wniosków i opinii,
- wyrażenia uzgodnień bądź przyjęcia do wiadomości.
- 15.
Ilość stanowisk pracy w poszczególnych komórkach organizacyjnych jest określana na bieżąco przez Zarząd.
Rozdział IV
Inne Komórki Organizacyjne
- 32.
- Niezależnie od utworzonej struktury organizacyjnej w Fundacji funkcjonują:
- Rada Certyfikacji Fundacji Rozwoju Medycyny Cybernetycznej Emergen, której zadaniem jest szkolenie, EKE oraz certyfikacja;
- Medyczna Rada Kliniczna Fundacji Rozwoju Medycyny Cybernetycznej Emergen, której zadaniem jest tworzenie planów rozwojowych, badawczych i naukowych.
Rozdział V
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.
- 16
- Fundacja udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w rozumieniu rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. z 2019 r. poz. 173).
- Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne z zakresu epileptologii,
- Świadczenia zdrowotne z zakresu psychiatrii
- Udzielanie konsultacji neurologicznych i neurochirurgicznych
Rozdział VI
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
- 17
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest zakład leczniczy Centrum Terapii Padaczki NEUROSPHERA zlokalizowany w Warszawie przy ul. Kolegiackiej 8 oraz jednostki zakładu Przychodnie zlokalizowane w Jeleniej Górze przy ul. Klonowica 9, w Toruniu przy ul. Kosynierów Kościuszkowskich 13
Rozdział VII
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- 18
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez Lekarzy i Techników EEG.
- Lekarze i Technicy EEG udzielają świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjentów, którzy zostali umówieni na wizytę u Lekarza , na badanie EEG lub zostali zarejestrowani do Lekarza lub badanie EEG.
Rejestracja pacjentów odbywa się na podstawie zgłoszenia w następujących formach:
- a) osobiście,
- b) za pośrednictwem osoby trzeciej,
- c) telefonicznie lub przez Internet, z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego
- W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest okazać dokument tożsamości oraz udzielić innych informacji niezbędnych dla zarejestrowania się̨ do Lekarza zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez pracownika Fundacji prowadzącego Rejestracje. Udostępnienie przez Pacjenta danych, o których mowa powyżej stanowi warunek konieczny do umówienia wizyty u Lekarza lub zarejestrowania się do Lekarza przez Pacjenta.
- Pacjent wypełnia ankietę
- W Rejestracji przed wizytą u Lekarza Pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 ust. 1-4 i art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2019 r., poz. 1127).
- W pierwszej kolejności przyjmowani są Pacjenci zgłaszający się w stanie wymagającym natychmiastowego udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Po zarejestrowaniu się do Lekarza, Pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim.
- W przypadku konieczności wykonania uzupełniającego badania diagnostycznego, konsultacji specjalistycznej lub zabiegu, w trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego, świadczenia te realizowane są niezwłocznie w zakresie, w jakim jest to możliwe do realizacji w Fundacji.
- W miarę̨ możliwości konsultacje lub badania towarzyszące powinny odbywać się̨ w tym samym pomieszczeniu, bez konieczności zmiany pomieszczenia przez Pacjenta. Dopuszcza się przejście Pacjenta do innych pomieszczeń, jeśli uzasadnione jest to niezbędnym wyposażeniem technicznym lub warunkami przeprowadzenia konsultacji (zabiegu).
- W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo do uzyskania wyjaśnień́, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo do złożenia skargi na czynności personelu Fundacji. Skargi przyjmowane są w Rejestracji..
- Skarga musi być złożona Na każdą skargę Fundacja udzieli Pacjentowi odpowiedzi na piśmie w terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych.
- W zakresie udzielania świadczenia zdrowotnego, Pacjentowi zapewnia się:
- świadczenie zdrowotne;
- środki farmaceutyczne i materiały medyczne niezbędne w ocenie Lekarza do udzielenia świadczenia zdrowotnego (wykonania procedury medycznej);
- dostęp do pomieszczenia w którym udzielone będzie świadczenie zdrowotne (procedura medyczna) odpowiednie do stanu zdrowia i stopnia niepełnosprawności Pacjenta.
- Odpłatność za leki przepisane w wystawionej pacjentowi recepcie jest zależna od posiadania przez pacjenta statusu ubezpieczonego, bądź posiadania innych uprawnień, oraz jest określana każdorazowo na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz zgodnie z obwieszczeniem Ministra właściwego do spraw zdrowia.
- 19
- Pacjent przed rozpoczęciem udzielania każdego świadczenia ma prawo poznać jego cenę̨.
- Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego. Świadczenia zdrowotne odpłatne są realizowane na podstawie zamówienia przez Pacjenta świadczenia zdrowotnego w Fundacji – koszt świadczenia ponosi Pacjent.
- Płatność za udzielenie świadczenia zdrowotnego może być dokonana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem (wyłącznie w przypadku płatności przed planowanym terminem wizyty u Lekarza).
- Z tytułu każdej płatności, o której mowa w ust. 3 powyżej Rejestracja wystawi pacjentowi paragon fiskalny lub fakturę VAT w przypadku, Pacjent wyrazi takie żądanie.
Rozdział VIII
Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych podmiotu
- 20.
- Dyrektor Medyczny:
- kierowanie pracą personelu działalności podstawowej i pomocniczej,
- reprezentowanie Fundacji w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych w zakresie posiadanego umocowania udzielonego na podstawie pełnomocnictwa Zarządu Fundacji;
- nadzorowanie osób wykonujących pracę lub świadczących usługi na rzecz CTP NEUROSPHERA w zakresie wywiązywania się przez nie z obowiązków oraz przestrzegania przepisów obowiązującego prawa i wewnętrznych regulacji CTP NEUROSPHERA;
- przyjmowanie skarg i zażaleń;
- realizowanie polityki finansowej Fundacji;
- nadzór nad jakością̨ udzielania świadczeń medycznych;
- ustalanie terminów i harmonogramów udzielania świadczeń zdrowotnych przez Lekarzy;
- działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych Lekarzy i pracowników CTP NEUROSPHERA;
- nadzór nad gospodarką lekową CTP NEUROSPHERA;
- Dyrektor Operacyjny:
- reprezentowanie Fundacji w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych w zakresie posiadanego przez nich umocowania udzielonego na podstawie pełnomocnictwa Zarządu Fundacji;
- podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianami rozwiązywaniem umów o pracę, umów cywilnych i o podobnym charakterze, a także przyznawaniem nagród i premii w zakresie posiadanego przez nich umocowania udzielonego na podstawie pełnomocnictwa Zarządu Fundacji;
- nadzorowanie osób wykonujących pracę lub świadczących usługi na rzecz Fundacji w zakresie wywiązywania się przez nie z obowiązków oraz przestrzegania przepisów obowiązującego prawa i wewnętrznych regulacji
- reprezentowanie Fundacji w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych w zakresie posiadanego przez nich umocowania udzielonego na podstawie pełnomocnictwa Zarządu Fundacji;
- realizowanie polityki finansowej Fundacji;
- opracowywanie planów finansowych i inwestycyjnych Fundacji oraz nadzór nad ich realizacją; kierowanie pracą personelu działalności podstawowej i pomocniczej,
- projektowanie, wdrażanie i nadzorowanie wszelkich działań związanych
- z innowacjami organizacyjnymi Fundacji:
- nadzorowanie wdrażania systemu zarzadzaniajakością, zgodnie z przyjętym przez kierowników CTP NEUROSPHERA harmonogramem wdrożenia;
- reprezentowanie Fundacji w kontaktach z Pacjentami, kontrahentami, partnerami, instytucjami kontroli i nadzoru, w zakresie posiadanych kompetencji i w granicach posiadanego pełnomocnictwa.
- Dyrektor Organizacyjny:
- podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących bieżących zakupów sprzętu i materiałów, do wysokości dwóch średnich wynagrodzeń w gospodarce narodowej;
- przyjmowanie skarg i zażaleń;
- realizowanie polityki finansowej Fundacji;
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Rozdział IX
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowej diagnostyki, leczenia i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- 21
Fundacja w celu realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
- 22
- Fundacja współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie umowy o współpracy, w tym w szczególności szpitalami, przychodniami, centrami diagnostycznymi, ośrodkami rehabilitacyjnymi oraz placówkami specjalistycznymi.
- Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, o których mowa w ust. 1 powyżej obejmuje warunki kierowania pacjentów, finansowania świadczeń i nadzoru nad jakością wykonanego świadczenia zdrowotnego.
- W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania
diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do leczenia stacjonarnego.
- Lekarz w przypadkach uzasadnionych medycznie wydaje skierowania na leczenie balneoklimatyczne i sanatoryjne, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- W razie potrzeby Lekarz wydaje niezbędne zaświadczenia o stanie zdrowia i przysługujących uprawnieniach z tytułu stanu zdrowia lub stopnia niepełnosprawności, w tym także zaświadczenia okresowej niezdolności do pracy (ZUS ZLA).
Rozdział X
Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
- 23
- Fundacja prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa.
- Fundacja udostępnia dokumentację medyczną podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a w razie śmierci pacjenta – osobie przez niego upoważnionej do uzyskania informacji w przypadku jego zgonu.
- Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Maksymalną wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej określa art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
(Dz. U. 2019, Poz. 1127 ). Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale. Obowiązujące w Fundacji stawki opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalane są każdorazowo w drodze zarządzenia Prezesa Zarządu. - Za jedną stronę̨ wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać́ 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń́ Społecznych.
- Za jedną stronę̨ kopii lub wydruku dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać́ 0,00007 przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w ust.5 powyżej.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, opłata nie może przekraczać́ 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej
- Ceny wszystkich świadczeń zdrowotnych naliczane są zgodnie z obowiązującym cennikiem, stanowiącym załącznik nr 1. do niniejszego Regulaminu.
Rozdział XI
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego
- 25
Do podstawowych zadań osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych należy:
- podejmowanie merytorycznych decyzji w zakresie pracy kierowanej komórki organizacyjnej,
- zapewnienie właściwej organizacji pracy całej komórki oraz systemu kontroli wewnętrznej,
- nadzór nad efektywnym wykorzystaniem czasu pracy, przestrzeganiem porządku
i dyscypliny pracy, przepisów bhp, ppoż. oraz tajemnicy służbowej, - przedstawianie Prezesowi Zarządu wniosków w sprawie przyjmowania, zwalniania, zaszeregowania podległych pracowników,
- ocena wyników pracy podległych pracowników - wnioskowanie o nagrody i kary dla poszczególnych pracowników,
- sporządzanie opinii o pracownikach danej komórki organizacyjnej,
- zapoznanie nowoprzyjętych pracowników z zakresem ich obowiązków oraz sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach pracy,
- organizowanie, przygotowywanie i prowadzenie pracy w sposób zabezpieczający przed wypadkami przy pracy i chorobami zawodowymi,
- zapewnienie bezpiecznego i higienicznego stanu pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego,
- organizowanie narad i szkoleń pracowników,
- współpraca z kierownikami innych komórek organizacyjnych,
- informowanie Prezesa Zarządu o ważniejszych problemach i wynikach pracy podległej komórki organizacyjnej,
- przestrzeganie i nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników obowiązujących przepisów prawnych,
- wyznaczanie swego zastępcy i określanie jego kompetencji na czas swej nieobecności,dbanie o wizerunek komórki organizacyjnej oraz Fundacji
- 26
Osoba zatrudniona na stanowisku kierowniczym odpowiada za:
- zorganizowanie pracy na zajmowanym przez siebie stanowisku i w podległej komórce organizacyjnej na poziomie nowoczesnej organizacji pracy oraz stałe usprawnianie wewnętrznej organizacji w podległej komórce.
- nadzór i kontrola nad realizacją zadań powierzonych.
- nadzór i kontrola nad prawidłowym i terminowym przebiegiem realizacji zadań
w podległej komórce organizacyjnej. - natychmiastowe składanie meldunków bezpośredniemu przełożonemu o zaistniałych nadużyciach na szkodę spółki.
- nadzór i kontrolę nad właściwym zabezpieczeniem mienia spółki przed zniszczeniem, kradzieżą i pożarem oraz nad właściwym gospodarowaniem składnikami majątkowymi w podległych komórkach organizacyjnych.
- nadzór i kontrolę nad ścisłym przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i aktami normatywnymi.
- zabezpieczenie utrzymania w należytym stanie dokumentacji technicznej, ekonomicznej, organizacyjnej, rachunkowej i innej.
- opracowywanie i aktualizowanie zakresów czynności dla stanowisk w podległej komórce organizacyjnej.
- Umożliwienie przeprowadzania kontroli zewnętrznej w podległej komórce organizacyjnej osobom lub organom upoważnionym do przeprowadzania kontroli, po uprzednim powiadomieniu Prezesa Zarządu.
- Współpracę z innymi jednostkami organizacyjnymi Spółki.
- Stan bhp i ppoż. w podległej komórce organizacyjnej oraz niedopuszczenie do zaniedbań w zakresie ochrony środowiska naturalnego.
- Przestrzeganie w stosunku do podległego personelu obowiązujących przepisów prawa pracy, norm pracy i wewnętrznych przepisów porządkowych.
- 27.
Osoba zatrudniona na stanowisku kierowniczym uprawniona jest do:
- decydowania o powierzaniu podległym pracownikom określonych zadań, w tym ustalanie zakresu czynności pracownika oraz delegowanych na niego uprawnień;
- współdecydowania o doborze pracowników do podległego zespołu oraz uposażeniu pracowników i przydziale nagród, zgodnie z przyjętymi systemami zatrudnienia i płac oraz innymi wewnętrznymi regulacjami w tym zakresie;
- decydowania o najbardziej racjonalnym sposobie gospodarowania zasobami przydzielonymi do podległej komórki dla osiągania założonych celów;
- określania sposobów nadzoru i kontroli przebiegu oraz efektów pracy podległych pracowników;
- ustalania planów i harmonogramów pracy zespołu pracowników,
- działania w ramach udzielonych pełnomocnictw;
- inicjowania i nadzór merytoryczny nad przygotowaniem przepisów wewnętrznych w zakresie spraw podległej komórki.